Bol u zglobu vs sport. Što trenirati za rasterećivanje zglobova i mišića?

Bol u zglobu vs sport. Što trenirati za rasterećivanje zglobova i mišića?

Osteoartritis je jedna od bolesti današnje civilizacije. Često to imamo na zahtjev, jer mnogi od nas ne znaju umjerenost u sportu. No, nedostatak kretanja također je opasna za naše zglobove. 

Nije samo starenje organizma to što utječe na trošenje zglobova. Do njihova ubrzanog uništenja mogu dovesti geni, pušenje, loša kvaliteta prehrane, sjedeći način života i nedostatak vježbanja, ali ... i previše intenzivni pokreti. Kako pronaći sredinu koja će nam omogućiti da nemamo štetu na zglobovima ostati fizički aktivni?

Budite na dobitku na trčanju

Moda trčanja je u punom jeku. Ne može ipak svatko priuštiti sebi prakticiranje ovog sporta. Poznato je da treninzi, posebno oni intenzivni, visoko opterećuju zglobove. Čak i ako tijekom prijenosa ne trpimo bol, a sljedeći dan se ne budimo s oteknutim koljenom, moramo se sjetiti da će slabo izvedene ili previše naporne vježbe postepeno uništiti naše zglobove. Zdrav i siguran način trčanja se sastoji od: dobre obuće, primjereno tople odjeće, prethodno zagrijavanje, istezanje i pravilno izvođenje tehnike trčanja. Najbolje u trčanju prolaze oni koji, prevladaju na tjedan od 10 do 30 km, povećavajući snagu postupno, a ne teže više od 85 kg. Prekomjerna tjelesna težina je žalost, kontraindikacija za ovaj sport. Poput bolesti i bola u zglobovima.

Dajte predah zglobovima

Blagi do umjereni bol u zglobovima se javlja prije ili za vrijeme treninga, signal je da privremeno moramo se usredotočiti na druge dijelove tijela i na različite vrste napora. Idemo vježbati ruke, ili prohodati, idemo na bazen. Idemo napraviti istu stvar, kada sutradan osjećamo da smo preopteretili zglobove. Nekoliko dana odmora će im omogućiti da se regeneriraju, a ne mora to biti vrijeme neaktivnosti. Mnogi oblici tjelesne aktivnosti rade na opuštanju zglobova. U prvom redu, zamijenite vježbe u vodi. Plivanje ili aqua aerobic vrlo su učinkoviti u spaljivanje masti i izgradnji kondicije, a istovremeno daju se tijelu odmoriti.

Za bolne, napete zglobove korisno je i hodanje. Međutim, ako nam je povremeno hodanje na otvorenom dosadno, prakticirajmo nordijsko hodanje. Za sigurnost zglobova također vrijedan je bicikl, pod uvjetom da je vožnja na ravnom terenu ili se odlučite na stacionarni bicikl. Konkurentni brdski biciklizam može nam naškoditi, jer preopterećenja zglobova su velika. Ista situacija je za sportovima sa reketom koji zlorabe oba zgloba, i gornjih udova i donjih ekstremiteta. Ovim potonjim može učiniti štetu i skijanje i klizanje. Zglobove angažiramo, katkad s velikim intenzitetom tijekom vježbanja u teretani i fitness klasi. Ako ne znamo da li možemo obavljati vježbe, o njihovim problemima sa zglobovima trebamo razgovarati s trenerom ili fizioterapeutom. Učinimo to, pogotovo kada nas bol u zglobovima prati cijelo vrijeme. Tada ćemo također morati otkazati aktivnosti koje opterećuju zglobove.