Kako poboljšati kondiciju?

Kako poboljšati kondiciju?

Nedostatak kondicije se obično pojavljuje tada kada nastojimo stići autobus, pokvario se lift ili prvi put nakon nekoliko godina sudjelujemo u planinarenju. Tada počinjemo žaliti da smo davno prestali brinuti o formi. Vrijedi to promijeniti i što je najbitnije, moguće je to u nekoliko tjedana.

Temelj: fizička aktivnost

Sve gora fizička kondicija to nije samo nedostatak redovnih reninga. Na kondiciju ima također utjecaja to kako se hranimo, dali smo pod stresom, dali dobro spavamo i dali imamo poroka i navika. Usprkos svemu fizička aktivnost je najvažniji od svih čimbenika. Ako ne vježbamo, jednostavno nismo u formi. To ima značenje isto u mnogim drugim osim trčanjem do autobusa i savladavanjem stepenica, životnim situacijama. Zahvaljujući dobroj kondiciji smo manje izloženi na ozljede, naš organizam postaje imuniji, doprinosi psihici. Visoka forma je također lijep izgled. U dvije prve riječi – same prednosti. Prvi korak prema poboljšanju kondicije, je povratak vježbama.

U početku će nam biti teško, posebno ako nismo vježbali već godinama, zbog toga vrijedi raditi pametno. U izboru odgovarajuće discipline sporta trebamo uzimati u obzir starost, zdravstveno stanje, ali i preferencije. Neovisno o tome za koju se odlučimo, vježbamo intervale. Trening intervala se ubraja u kardio treninge. Savršeno stvara kondiciju, izdržljivost organizma, poboljšava rad srca i osim toga doprinosi spaljivanju velikog broja kalorija u kratkom vremenu. Njegov princip je promjenjiv intenzitet napora – prvo vježbamo jako intenzivno, da za trenutak odmaramo i tako naizmjenice.

Interval trening je kratak. Dovoljno je da traju manje od pola sata i efekt će biti postignut. U početku za njih možemo posvećivati čak malo više od deset minuta. Ali ne radimo ih svaki dan. Intervali usprkos popularnom mišljenju mogu biti dio treninga početnika s lošom kondicijom. U njihovom slučaju treba pretpostavljati samo manji opći intenzitet treninga.


Kraj ljenčarenja

Ako već počinjemo s redovnim treningom nije na štetu pobrinuti o fizičkoj kondiciji u svakodnevnom životu. Toliko koliko je to moguće, odustajemo od automobila i javnog prijevoza. Biramo dolazak biciklom ili dolazak pješice. U zgradama hodajte po stepenicama, umjesto da svaki put koristite lift. Na kraju pobrinite o redovnom treningu. Nemojte dozvoliti da pauza među sljedećim bude dulja nego dva dana.


Razumna prehrana

Zdrava prehrana je isto tako element brige o dobroj kondiciji. Ako osjećamo njezin nedostatak to znači da smo ne samo premalo u pokretu, ali istovremeno se ne hranimo najbolje. Fast food hrana, instant proizvodi, slatkiši i slane grickalice trebamo eliminirati iz svakodnevne prehrane, zamijeniti ih bilanciranim obrocima u kojima će biti visoko kvalitetni karbohidrati, bjelančevine, vitamini i mikroelementi nužni za ispravno funkcioniranje organizma. Odustanimo od bijelog peciva i običnih tjestenina ili riže u korist punozrnih proizvoda, treba jesti puno povrća, ograničite sol i češće kuhajte kod kuće. Redovna fizička aktivnost pred nama stavlja veće zahtjeve što se tiče prehrane, zbog toga ovisno o disciplini, trebamo saznati što jesti.