Kako se boriti protiv upale mišića?

Kako se boriti protiv upale mišića?

Upala mišića je naziv za sindrom kasnog bola mišića. Pojavljuje sa kao rezultat preteškog fizičkog napora na koji mišići nisu bili pripremljeni i može se održavati čak nekoliko dana.

Popularno mišljenje glasi da je uzrokuje mliječna kiselina – nuspojava metabolizma, koja se skuplja u mišićima u rezultatu nedostatka kisika. U stvarnosti tu kiselinu ispire krv već nakon dva sata. Ona ne uzrokuje bol – nego mikro oštećenja mišića. Neudoban osjećaj se pojavljuje obično 3-7 dana i je nešto prirodno – u tom razdoblju se mišići regeneriraju i jačaju. Simptomi pre intenzivnog treniranja je moguće ublažiti na nekoliko načina.

1. Masaža

Njezin glavni cilj je poboljšanje cirkulacije krvi. Najbolje ako se provodi cijelim dlanom s raznim stupnjevima pritiska. Zahvaljujući ubrzanoj cirkulaciji krvi mliječna kiselina je brže odstranjena iz organizma. Metoda može biti u početku bolna, ali postepeno masaža ublažava simptome.

2. Topla kupka

Temperatura ima također pobuđujuće djelovanje na cirkulaciju krvi i reducira razinu metabolita. Možemo isto tako polijevati naizmjenice bolna mjesta hladnom i toplom vodom. Zbog toga je isto dobra ideja parna kupelj u sauni – dodatno uzrokuje zasićivanje kisikom organizma i njegovu bržu regeneraciju.

3. Masti za zagrijavanje

Stimuliraju završetke živaca u koži i izazivaju lokalno prokrvljenje tkiva, olakšavajući apsorpciju metil salicilata i odstranjivanje toksina.

4. Voće, povrće, voda

Dopunjuju niz potrebnih vitamina i minerala koji su izgubljeni pri naporu – magnezij, kalij, C vitamin. Posebno vrijedi primati proizvode koji su bogati željezom koje sintetizira hemoglobin i u rezultatu poboljšava transport kisika u cirkulaciju krvi.