Magnezij – funkcije i načini izbjegavanja nedostataka

Magnezij – funkcije i načini izbjegavanja nedostataka

Nedostatak magnezija dotiče velikog dijela populacije u Poljskoj. Pate od njega najmlađi i najstariji. Magnezij je na žalost i dalje malo cijenjen sastojak koji ima pozitivan utjecaj ne samo na naše fizičko zdravlje, ali također na psihičko i izgled.

Zašto trebamo magnezij?

Je jedan od najopćijih i istovremeno najvrjednijih elemenata. Pojavljuje se praktično u svim ćelijama ljudskog organizma. 

Magnezij sudjeluje u predavanju živčanih impulsa i podržava funkcioniranje živčanog tkiva. Ima neocijenjen utjecaj na psihosomatsku ravnotežu. Pomaže za izbjegavanje grčeva mišića i podržava njihov rad. Jača imunološki sustav i smanjuje opasnost od infarkta. Povećava proizvodnju inzulina i štiti pred odlaganjem kolesterola u kardiovaskularnom sustavu.


Razlozi nedostatka magnezija

Kod normalnog čovjeka dnevna potreba magnezija čini 300-400 mg. Uzimajući u obzir to da veliku količinu magnezija dostavljamo u hrani i sve češće se možemo sresti sa gnojenom i umjetno modificiranom hranom, magnezija u njoj ima sve manje. 

Najčešći razlozi nedostatka magnezija je prekomjerno konzumiranje alkohola, kave, uporaba kontracepcijskih sredstava, nedovoljno konzumiranje vode, stres, nedovoljan rad bubrega i višak masti u dijeti. 

Indikacije nedostatka magnezija je povećana živčano-mišićna aktivnost. Mogu se primijetiti između ostalog živčani tikovi, neispravan rad srca, brojni grčevi, utrnule noge ili ruke, ispadanje kose, mučnost, proljevi i problemi s koncentracijom. Nedostatak magnezija može biti također razlog za depresiju.
 

Kako se boriti protiv nedostatka magnezija?

Osim dodataka jedini odgovarajući način borbe protiv nedostatka magnezija je dijeta i promjena načina prehranjivanja. Prije nego odredimo ono što bi trebali jesti vrijedi pamtiti o tome da apsorbiranje magnezija ovisi o vitaminu B6 koji se nalazi između ostalog u povrća sa ljuskom, orasima, soji, kaši, košticama bundeve, tamnom pecivu. 

Jedan od najboljih sastojaka dijete bogate magnezijem je punozrni kruh. Uz to u svoj jelovnik treba da se dodaju koštice bundeve i suncokreta, klice, bademi, losos, halibut, špenat, riža (posebno smeđa), grah, žitarice, gorka čokolada i kakao. 

Pri dijeti za manjak magnezija i korištenju dodataka vrijedi pamtiti o tome da nastojimo da neuzmemo preveliku dozu magnezija. Indikacije da se u našem organizmu nalazi previše magnezija jesu: oslabljenje, problemi s disanjem, nizak krvni tlak ili aritmija srca.