Trčanje – kakve nam daje koristi?

Trčanje – kakve nam daje koristi?

Trčanje je najjeftiniji i najjednostavniji način kako se pobrinuti za fizičku kondiciju i riješiti se nepotrebnih kilograma. Ne moramo se nigdje učlanjivati niti plaćati prtplatu. Dovoljna je dobra volja i par udobnih cipela.

Je savršena aerobna vježba koja ne samo da daje kisik organizmu, ali također ubrzava kucanje srca i time pomaže funkcionirati cijelom kardiovaskularnom i dišnom sustavu. Kao kod svake vježbe tako i ovdje su najvažnije dvije stvari: sistematičnost i mjerenje snage i namjera. Najgore što se može dogoditi trkaču početniku ili nekome tko odavno nije imao kontakt s fizičkim naporom je želja „ baciti izazov“ – dokazivanje sebi i drugima da smo u stanju reproducirati mladenačke rekorde ili stići poznanike vježbajući. Zastao organizam treba vrijeme za pripremu ne samo prije povratka u punu formu, ali čak prije samog treninga. U protivnom slučaju preopterećen „će nam se zahvaliti“ upalom mišića, neče nam se više dati, u najgorem slučaju može doći do ozlijede.

Za postizanje bilo kakvih efekata je jako bitna sistematičnost. Određujemo si način tri odvojena dana u tjednu (napr. utorak – četvrtak – subota) u kojima smo u stanju posvatiti oko pola sata za fizičku aktivnost. Svakih tjedan dana će biti sve vidljivije poboljšanje fizičke kondicije, dubina disanja i to kako se osjećamo, a endorfini će s vremenom davati efekt sreće i zadovoljstva nakon realizirane manjere. Jer trčanje:

- daje efekte brže nego druge forme fizičke aktivnosti,
- ne zahtijeva prethodni trening ni skupu opremu,
- možemo trčati doslovce uvijek i svugdje,
- uzrokuje izlučivanje hormona sreće,
- omogućuje slušanje vlastitih misli i vođenje unutrašnjeg dijaloga,
- snižava puls i krvni tlak,
- je najučinkovitiji lijek protiv depresije,
- modelira tijelo,
- povećava kapacitet organizma,
- učinkovito spaljuje mast,
- daje puno energije,
- poboljšava to kako se osjećamo,
- daje osjećaj da možete sve.