Zdrave masti – u kojim proizvodima ćemo ih naći?

Zdrave masti – u kojim proizvodima ćemo ih naći?

Nezasićene masti pomažu pri održavanju odgovarajuće razine kolesterola, jačaju isto tako imunološki sustav. U kojima proizvodima ćemo ih naći?

Zašto vrijedi konzumirati masti?

Naš organizam za pravilno funkcioniranje treba raznolike hranjive sastojke. Zdrava dijeta treba obuhvaćati odgovarajuću količinu proteina, ugljikohidrata, vitamina i masti. Masti omogućuju transportiranje vitamina D, A, E i K, sudjeluju u metaboličkim promjenama, jedan su od sastojaka u procesima proizvodnje potrebnih enzima.

Sastavljajući svakodnevnu dijetu, treba birati nezasićene masti i odustajati od učvršćenih zasićenih masti koje se nalaze u maslacu, masnom mesu i mesnim prerađevinama i sirevima. 


U kojim proizvodima ćemo naći nezasićene masti?

Najbogatiji izvor nezasićenih masti su masne morske ribe. Sadrže zdrave za čovjeka masne kiseline omega-3. U dijetu je dobro uvesti lososa, tresku, makrelu, sardine, halibut i haringu. Prava riznica omega-3 kiselina su također plodovi mora. Sadržani u ribama i drugim plodovima mora kiseline omega-3 imaju utjecaj na sustav cirkulacije, štite od ateroskleroze i srčanih bolesti. 

Sljedeći bogat izvor nezasićenih kiselina su orasi i biljna ulja koja sadrže masne kiseline omega-6. Za prženje i pečenje trebamo koristiti ulja koja sadrže prije svega jednonezasićene masne kiseline. Radi se ovdje o maslinovom ulju i ulju od repe iz prvog prešanja. Ulja koja sadrže mnogonezasićene masne kiseline je najbolje koristiti hladne. U tu skupinu se ubraja suncokretovo, kukuruzno i sojino ulje. U dijetu možemo uključiti također ulje od koštica bundeve, grožđa, sezama ili oraha. Ti proizvodi sadrže masne kiseline omega-6 zato se mogu koristiti za salate, umake ili kuhanje. Ali vrijedi pamtiti da nisu dobra za prženje. Bogato kiselinama omega-3 je laneno ulje – treba ga konzumirati isključivo hladno.